Jumaat, 15 April 2011

Baby Stuff in Putra Nilai

Assalamualaikum dan hai, tadi lebih kurang jam 9pm saya , suami dan anak kami ke TESCO PUTRA NILAI. Niat hati nak mencari makanan bayi untuk bayi kami yang genap 6bulan hari ini (16/04/2011). Alhamdulilah, syukur dah besar anak ibu!

Kenapa saya lebih gemarkan TESCO PUTRA NILAI berbanding GIANT NILAI? Sebab di TESCO NILAI ada troli yang boleh letak bayi saya, untuk berbaring. Jadi, tak perlu saya gantung bayi saya di badan ( GANTUNG!!! HAHAHAHA kasar benar bunyinya), tapi anda fahamkan maksud saya? Mungkin Giant juga perlu praktikkan dan sediakan kemudahan seperti ini, sebab ianya menyelesakan kami untuk berbelanja.Senang, bila letak bayi baring dalam troli cuma saya perlu bawa alas,bantal kecil dan selimut (utk tutup bayi agar tak terlalu sejuk).

Nah, bercerita tentang barangan bayi di Putra Nilai , di Tesco, saya agak berdukacita sebab susah benar nak dapatkan susu ENFALAC langkah 1, SILVER PACK. yang ada GOLD PACK pun tak banyak . Agaknya kenapa ya? Terpaksalah suami saya pusing satu Nilai, hingga ke Grand Union, dan juga pasaraya yang baru buka cawangan berhadapan dengan Nilai Square Taman Semarak tu.Harga susu di pasaraya tu agak murah berbanding di tempat lain, tapi cepat habis stok juga.

Di TESCO PUTRA NILAI, saya pilih CERELAC BERAS+SOYA dan CERELAC BERAS MERAH untuk makanan pertama bayi saya.Wah!Tak sabar nak tunggu esok! Saya nak pakaikan dia bip dan suapkan dia makanan pertamanya!!! Lepas dah pilih makanan bayi, saya terus ke tempat produk bayi untuk pilih mangkuk dan sudu bayi pula.Hampa! Hanya 2 jenis yang saya temui. Satu untuk travel dan satu jenis lagi untuk bayi yang dah mula belajar makan sendiri.Aduhai, nak tak nak terpaksa saya ambil yang travel pack tersebut. Saya turut membeli botol susu Pureen 2x8oz dan 1x4oz, harga pun berbaloi lah untuk package BPA FREE botol macam tu.

Untuk mencari produk bayi dengan mudah sebenarnya, kita boleh ke 9 AVENUE di kawasan Giant Nilai. Disana terdapat kedai-kedai barangan bayi seperti BEBE'S HOME, ANAKKU dan lagi satu saya kurang ingat namanya, nanti saya update nama kedai itu ya.

Kalau di BEBE'S HOME, saya suka dengan JANE. Beliau sangat ramah dan membantu. Kalau sesiapa pergi ke 9 AVENUE untuk cari produk bayi, saya amat cadangkan BEBE'S HOME. Di ANAKKU BUTIK pula, pakaiannya memang cantik-cantik, tapi layanan nya, ok lah. Mungkin perlu kurangkan bersembang-sembang semasa pelanggan ada.

Erm, lagi produk barangan bayi di PUTRA NILAI, saya kurang arif dimana yang ada lagi selain di kawasan saya nyatakan.Mungkin ada.Nampaknya saya kene -GUGeL- lebih banyak ni. Sehingga bertemu lagi. Daaaa~~~~!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan