Khamis, 14 April 2011

Apa ada di Putra Nilai?

Apa ada di Putra Nilai?

Di Putra Nilai terdapat pelbagai komuniti. Malahan tempat membeli belah yang pernah menggemparkan negara dengan tawaran harga murah dan borongnya iaitu Nilai SQUARE (Nilai 1) dan juga Nilai 3 terdapat di kejiranan kami ini.

Semakin hari , kepesatan dan kepadatan penduduk di Putra Nilai semakin terasa. Tambahan pula kedudukan Putra Nilai yang strategik berdekatan dengan KL dan tarikan utama negara Sepang, seperti LAPANGAN TERBANG (KLIA) dan FORMULA 1 SEPANG.

Kebelakangan ini, kewujudan DATARAN NILAI dan TESCO PUTRA NILAI turut memeriahkan kehangatan suasana kami disini. Malah kami dan penduduk kawasan sekitar Putra Nilai kini mempunyai lebih pilihan selain PASAR AWAM NILAI (berdekatan Taman Semarak-JALAN Mantin) , Giant Nilai mahupun pasar-pasar malam sekitar Putra Nilai.

Dataran Nilai pula menjadi tempat riadah bagi keluarga membawa anak-anak bermain menghirup udara luar dari bangunan (tak bermakna udara luar bangunan adalah SEGAR, sebab kedudukan dataran bersebelahan Jalan-jalan UTAMA Putra Nilai). Namun bagi kami penduduk di Putra Nilai ini, ini adalah satu perubahan yang baik kerana sekurang-kurangnya terdapat perubahan di kawasan kejiranan kami ini.Tidaklah kami perlu ke SEREMBAN / KL / PUTRAJAYA jika anak-anak meminta kami , ibu bapa untuk membawa mereka bersiar di padang terbuka :D

Tiada ulasan:

Catat Ulasan